Aku Join Teater?Buat Hal Ke Ape Budak Nih??!!~

Ok…kalau diperhatikan tajuk entri kali ni betul2… aku sendiri pun terfikir gak..termenung sendirian jap…chehhh… syok sendiri lebih!~akaka..

9 Januari (Ahad) lepas ada casting untuk teater puisi tari kat DSI..tajuk dia Primadona… Perahu Mimpi… aku pun datang r dengan berbekalkan azam dan tekad di dada…chehhh… baru join teater sikit dah mengada nak susun2 ayat puitis… cis~khak thui!~~ahahaha..

Tapi, tak ramai yang datang casting tu…sedih..T__T..dak2 TnT ade r bbrp org…Dak2 choir pom sama…kalau d tolak tambah berapa orang yang datang aku rasa dalam 15 orang kot…termasukla beberapa orang yang tidak dikenali… hehe^^

So, hari ni hari Jumaat (14 Jan)..means that kitorang dah practice ngan diorang dah masuk 5 hari…practice nun di sana kat Kompleks Belia dan Sukan kat Jotek, Larkin… Semangat aku masa “malam pertama”…hehe~~amende “malam pertama” tu??… sebab aku dah tak theatre virgin anymore!!!!aakakaka….gitchewwwwww*~~-intonasi seperti pomphuan2 sikit…aahahaha^^..sebab..tu la first time aku terlibat ngan teater!!~sebelum ni, tengok teater pom tak pernah..tetiba je jadi pelakon… alkesahnye~~

*Remy yang ajar cara sebut perkataan ni dengan penuh beretika kat aku…akakaka!dia cakap, mulut kena turun naik ikut flow “w” tu….cuba korang lak yang wat…mari sama2 sebut!~~1..2..3…gitchewwwwww….boleh?..akakaka*

POSTER RASMI TEATER PRIMADONA... PERAHU MIMPI.


Hokeh..masuk bab ceritera teater puisi tari PRIMADONA… PERAHU MIMPI…

kalau yang jenis dok berfacebook je seharian tu opkos r pernah dengar kan?kalau yang dok merenung buku je tuh camne?yang tu aku tak tahu nak komen macam mana…macam bukak sem je terus ade assignment~kan?hehe..

Nak bagi info sket bagi yang tak taw tu…PRIMADONA… PERAHU MIMPI ni adalah sebuah teater Puisi Tari bersempena dengan Program Amal Cahaya Kasih, kerjasama Unit Kebudayaan dan Kesenian, UTM & Pusat Pemulihan Dalam Komuniti (PDK) DUN Nusajaya, Grup Aspirasi Unik dan Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara, Johor dan Dewan Bahasa dan Pustaka Wilayah Selatan… berapa banyak “dan” rrrr….hehehe…aku tak tahu macam mana nak sambung ayat tu kalau tak guna perkataan tu…ahahaha



BUKU SKRIP


Aku berlakon??ahaha… macam menipu sangat bunyinye kan?aku sendiri pun tak caye yang aku ni boleh belakon…aku sendiri pun tingtong….boleh belakon ke?hehe..kalau nak judge, datang r tengok sendiri nanti ek~ teater ni start ditayangkan 28 Jan – 30 Jan nanti… alaaaa kat Dewan Sultan Iskandar je pom.. klu dak2 UTM cakap…kat DSI je pom..bkn nya jauh sgt!jalan kaki pun bolehhhhh…ahahaa.. ko sanggup??aku ok~~~~~..alah~takdek matinye pun kalau jalan kaki pegi DSI… penat tu belakang kira r..janji puashh!~huhuu…

Segmen FAQ!~^^

BILA NI?

BAYAR TAK, MASUK?

UTM PUNYA TEATER KE NI?

SIAPA YANG BELAKON DALAM TEATER NI?

Soalan paling biasa sekali dak2 UTM tanya setiap kali aku promote teater ni…bebuih mulut aku menjawab… ok..ni skema japan penuh untuk soklan2 di atas eh..

Soalan 1: BILA NI?

Teater ni start ditayangkan 28 Januari 2011 ni sampai la 30 Januari 2011… 3 hari nye event tuuu… hari Jemat sampai r hari Ahad.. yang hari Jemat tu, teater start pukul 845 malam… sama gak ngan hari Sabtu.. yang hari Ahad lak ada 2 sesi pementasan..pkol 3 petang ngan 845 malam…….ok?clear?

Soalan 2: BAYAR TAK, MASUK?

Simple je aku jawab soklan ni..sepatah “haah”…tak sampai sesat je, “alaaa…” ngeluh pulak diorang… pasal duit je mesti bukak buku kira2 kan…aku pom explain la dengan hati yang penuh tulus dan ikhlas… “kalau student, boleh dapat harga special RM10” diorang tanya lagik… “ni mesti duduk kat atas2, hujung2 skali nih..pastu kalau nak tengok mesti nak kena “macam ni macam ni” ni – sambil mendemonstrasikan cara orang kt tingkat 15 nak tengok orang kat bawah tanah… “eh tak r.. ni smua dok kat bawah ni…” yakin aku jawab…padahal tak sure lagi…ahahaha…tapi, naseb baek betol..akaka

skema jawapan dia macam sesi berdialog kannnn~~~ -intonasi seperti pomphuan2 sikit…hehehe^^

untuk list penuh harga tiket ade kat dalam flyers tu…RM20, RM 50 & RM100 <-RM100 ni tempat duduk VVVVVVIP nye tempat duduk..kalau korang nak feeling2 jadi VVVVVVIP..p beli tiket nih! takyah nak pikey2 lagi…aakakakaka:P

Soalan 3: UTM PUNYA TEATER KE NI?

Ok..buat pengetahuan peminat2 teater di luat sana..teater ni hasil produksi dari Grup Inspirasi Unik arahan Zamri Pangat…Karya Rahimah Muda… dak2 UTM ade gak terlibat..antaranya Mush, Amir, Tulus, and Siot…ecehcehceh..hehe~~ kalau Tulus memang background dia teater..pastu Siot lak pernah pegi uji bakat Pilih Kasih lagi~betapa keciknya aku ngan diorang ni….dah r aku ni yang xdek basic ape2…datang casting pun buat merapu2…ahahaha…tapi, nyanyian aku tak merapu r…nyanyian aku baek punya aku bagi~~~hehehe~Lagu Fly Me to The Moon ngan lagu Pantun Budi..ni dia 2 lagu yang membawa tuah kat aku… lagi se, yang nyanyi koir, teknikal2 stuff tu nanti pom ade gak dak2 UTM yang terlibat………….

Soalan 4: SIAPA YANG BELAKON DALAM TEATER NI?

pelakUn2 nye!!

Azzy | Anne Ngasri | Bell Ngasri | Ali Abdat | Lea | Din Belon | Pak Ngah | Joe | Azmi | Shah JB | Aily | Zakiah | Nurulein | Baby | Datin Shima | Siti Hajar | Suratman | Suraya | Feeda | Ziela | Iwan | Ayang | Anis | Jasper | Wan Shah | Mush | Amir | Tulus | Siot | Artis Tari KKJ | Artis Triangle Music Center

Ni lak team produksi..

Zamri | Azzy | Wan Shah | Am | Mohd Fuzi | Joe | Ramlan | Zainuddin | Aboy | Masbun | Elly | Nora | Yakob | Azza

SEKIAN WABILLAHI TAUFIK WAL HIDAYAH WASSALAMUALAIKUM WA RAHMATULLAHI WA BAROKATUH…

Nota Bulu Betis: Selamat Menuntun semua!! P bawak kazen mengazen, sanak sedara, jiran sebelah rumah, orang2 kampung skali datang tengok… Sama2 lah kita menyokong seni teater tanah ayaq kita! Ni nak share sikit… Skali korang tengok teater, kompem lepas tu korang nye persepsi berubah… macam teater ni lebih membuka minda korang untuk berfikir sket selain boleh tambah vocab bahasa melayu kita yang tak seberapa ini……….

posted under |

No comments:

Post a Comment

Newer Post Older Post Home

    Like My Blog? Tweet 'bout It!~~^^v

    Follow Me on Twitter

    Ask Me Any Damn Thing

MusicMatters!

Search This Blog

My Honorables Guest

"step by step by ikeuchi aya......"

when my existence seems to disappear
i will look for the place where i can do the best i can
from now on, i'll deliberate slowly
i won't be impatient
i won't be greedy
i won't give up
because everyone takes things step by step...
get this widget here

Knocks On My Blog!


The Dearest Readers


Recent Comments