Mengenali Lelaki Melalui Warna Kesukaannya

Warna pakaian yang dipilih untuk dipakai sehari-hari membawa makna sendiri, malah ada yang menyatakan bahawa manusia boleh mengubah perasaannya dan tingkahlakunya di satu-satu ketika dengan memakai warna yang tertentu. Berikut adalah makna bagi warna yang dipilih untuk dipakai:

1. Putih
Melambangkan kesucian dan dan kesegaran. Ia simbol seseorang yang ingin memulakan hidup baru. Ia adalah ibarat kain kanvas yang menunggu lakaran seorang artis. Ia juga melambangkan kebersihan dan kebolehan profesional.

2. Merah
Melambangkan tenaga fizikal. Dari segi kebaikannya dia melambangkan bahawa pemakainya dapat menyelesaikan kerja-kerjanya. Aspek negatifnya ia melambangkan bahawa pemakainya memaparkan paksaan dan keagresifan. Merah juga berkait dengan tenaga seksual, juga kemarahan.

3. Merah Jambu
Ia adalah campuran merah dan putih. Ia melambangkan sifat kewanitaan. Ia juga melambangkan cinta, kelembutan dan juga perasaan.

4. Oren
Warna ini adalah campuran merah dan kuning. Ia adalah lambang kekuatan kerana ia menggabungkan tenaga fizikal dan daya mental. Warna ini melambangkan pencapaian dan pembelajaran tetapi ia dianggap warna yang amat kuat dan pelik bagi sesetengah orang.

5. Kuning
Ini adalah warna tenaga mental dan berkait dengan pencarian intelektual dalam berbagai bidang. Ia adalah warna yang baik untuk sesiapa yang cuba berfikir dan menumpukan perhatian terhadap sesuatu, tetapi bagi setengah orang ia dianggap warna yang memaksa. Ada juga yang mengaitkan kuning dengan sikap pengecut.

6. Hijau
Warna ini adalah kombinasi kuning dan biru. Ia dianggap warna alam. Ia berkait dengan pertumbuhan dan pembaikan dan dianggap warna yang baik untuk mereka yang bekerja dengan benda-benda hidup dan yang menolong atau mengubati orang lain. Sekiranya anda sakit, adalah baik memakai warna hijau kerana ia menolong tubuh untuk mengubati diri. Ia juga warna yang baik untuk berehat dan menenangkan fikiran. Warna hijau dikaitkan dengan cemburu.

7. Unggu.
Ini adalah warna peningkatan spiritual dan tanda memahami apa yang tersembunyi. Orang yang memakai warna ini dikatakan mempunyai pengetahuan khas dalam bidang kerohanian.

8. Hitam
Ia adalah warna yang melambangkan dukacita dan ketakutan. Ia juga meambangkan sifat sofistikated dan boleh menyesuaikan diri.

9. Coklat
Ia tanda banyak wang. Ia juga tanda pengasih dan punya prospek masa depan. Jika mahu banyak wang ada yang menyarankan agar memakai warna coklat.

10. Warna campuran
Jika lelaki itu memakai warna campuran, maka perahtikanlah warna-warna itu dan buat interpretasi berdasarkan warna-warna asasnya.

http://preview.tinyurl.com/l7mqe9

posted under |

No comments:

Post a Comment

Newer Post Older Post Home

    Like My Blog? Tweet 'bout It!~~^^v

    Follow Me on Twitter

    Ask Me Any Damn Thing

MusicMatters!

Search This Blog

My Honorables Guest

"step by step by ikeuchi aya......"

when my existence seems to disappear
i will look for the place where i can do the best i can
from now on, i'll deliberate slowly
i won't be impatient
i won't be greedy
i won't give up
because everyone takes things step by step...
get this widget here

Knocks On My Blog!


The Dearest Readers


Recent Comments